16 maart 2020: Uitreiking Nationale Meeting Awards

Locatie: Novotel Amsterdam Schiphol Airport

Op maandag 16 maart worden bij Novotel Amsterdam Schiphol Airport voor de vijfde keer de Nationale Meeting Awards aan de beste meeting- en eventlocaties van Nederland uitgereikt. Voorafgaand aan de uitreiking vindt er een kennisevent plaats met duurzaamheid als rode draad. 

Het kennisevent wordt afgetrapt met een CEO-lunch onder leiding van prof. dr. André NijhofProfessor Sustainable Business and Stewardship aan Nyenrode Business Universiteit. Tijdens deze lunch wordt het thema ‘Adequaat duurzaamheidsbeleid in de meeting- en eventbranche’ besproken. Samen met de aanwezige CEO's wordt gekeken welke stappen naar duurzaam ondernemen binnen de branche kunnen worden genomen.

Tijdens de plenaire sessie zal Nijhof als keynote spreker ingaan op hoe je als CEO en eventprofessional gasten en opdrachtgevers in vier stappen mee kunt krijgen in het duurzaamheidsbeleid.

Aansluitend op de plenaire sessie kunnen de deelnemers gedurende twee rondes kiezen uit vier verschillende powertalks. Deze powertalks worden verzorgd door Richard Beks - oprichter van de start-up Zero foodwaste & Philip van Traa -  founder van HRBSNicholas Ninaber van Eijben - duurzaam ondernemer op een sociale missie en oprichter van Nic&Mic, the art of upcycling,  Tirsa van der Laan - duurzaamheidsexpert bij Green Events Nederland en The Green Plan en André Nijhof van Nyenrode Universiteit,

Na de powertalks start de netwerkborrel en feestelijke awardshow. De awards voor de vijf verschillende categorieën worden tussen de zes gangen van het volledig vegetarische walking diner uitgereikt. De avond wordt muzikaal ondersteund door The Tributes.

Zowel het kennisevent als de uitreiking zullen onder de energieke en enthousiaste leiding staan van dagvoorzitter Kjell Lutz.

     
Programma

Praktische info

Wat: Nationale Meeting Award 2020
Wanneer: 16 maart 2020
Waar: Novotel Amsterdam Airport Schiphol
Bereikbaarheid: Gezien het duurzame karakter van deze bijeenkomst, wordt gebruik van OV en/of carpoolen aanbevolen. Mocht je toch met de auto komen, dan zijn de parkeerkosten €14,88 per 24 uur o.b.v. beschikbaarheid.

Kosten
Genomineerde locaties ontvangen 2 vrije toegangskaarten. Alle overige kaarten kosten €49,00 per persoon voor het gehele programma. CLC-VECTA leden en corporate eventmanagers (dus geen banquetingmanager, eventmanagers van congres- en vergaderlocaties e/o afgeleiden daarvan) hebben vrije toegang.



 
Update uitbraak coronavirus in Nederland

Uiteraard volgen we de ontwikkelingen rondom de uitbraak van het coronavirus in Nederland op de voet. Hierin volgen we de richtlijnen van het RIVM en de overheid, welke op dit moment zijn: 

Ik wil een evenement bezoeken/organiseren. Moet ik voorzorgsmaatregelen nemen?
Het is belangrijk om de standaardmaatregelen op te volgen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen geven:
  • Was je handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes
  • Geen handen schudden
Er is op dit moment geen reden om evenementen te vermijden of af te gelasten.

Vooralsnog zien we dan ook geen reden om de uitreiking aanstaande maandag niet door te laten gaan. 

Natuurlijk houden we rekening met gevoelens en emoties die leven in de maatschappij. Voel je er niet prettig bij om de uitreiking bij te wonen, dan hebben we hier alle begrip voor en kun je je deelname annuleren

Let wel, bij annulering binnen 48 uur voor het event wordt er een factuur ad. € 49,00 p.p. verstuurd. Het betreffende bedrag zal dan aan een nader te bepalen duurzaam doel worden overgemaakt.

Daarnaast vragen we iedereen eigen verantwoordelijkheid te nemen en de richtlijnen van het RIVM te volgen. Ben je recent in een risicogebied geweest en/of heb je klachten als verkoudheid, hoesten of niezen, blijf dan thuis en ziek uit.

We kijken er naar uit om iedereen 16 maart te ontvangen en er een geweldige dag van te maken!

 



Sprekers
 
André Nijhof, zal in zijn keynote nader ingaan op hoe je als eventprofessional gasten en opdrachtgevers in vier stappen mee kunt krijgen in het duurzaamheidsbeleid van je organisatie.

"Dat is namelijk geen vanzelfsprekendheid. Tijdens mijn voordracht leg ik uit wat het geheim is achter de bekende bedrijven die er wel in slagen de maatschappij voorop stellen en hun klanten daarin mee te krijgen.

Start-up Tony Chocolony is een bekende speler, maar ook gevestigde bedrijven zoals IKEA, H&M en Nestle winnen marktaandeel vanwege hun mvo-beleid. Van deze bedrijven kan de hospitaltysector veel leren."
Richard Beks - Zero Foodwaste
Wereldwijd wordt een derde van al het geproduceerde voedsel verspild. Zo’n 1,3 miljard ton per jaar. Dit heeft niet alleen invloed op het welzijn van de planeet, maar is ook erg kostbaar. Het voedselafval heeft een waarde van 1 biljoen euro. Van al het geproduceerde voedsel gaat ruim 5% verloren in de horeca. Op dit moment komt dat voornamelijk door gebrek aan data en inzicht.

Zero foodwaste biedt een oplossing voor dit probleem. Door het gebruik van een wweegschaal met intelligente camera krijg je inzicht in je afvalstroom en kan je hier acties aan verbinden. Zo werken we samen aan de strijd tegen voedselverspilling!


Philip van Traa - HRBS
Hrbs is een service model voor verse kruiden, gewassen en kiemgroenten. De kernwaarden van Hrbs zijn: Circulariteit, Lokaal, Geen afval, Belevenis en geluk, Kwaliteit en Gemak. 

In 2030 zullen 2 van de 3 mensen in de stedelijke omgeving wonen. Daarom is het belangrijk om na te denken over een wereldwijde oplossing voor het voeden van al deze mensen en hiermee rekening te houden met de Food-miles en overige uitdagingen waar steden momenteel mee te maken hebben.

Met Hrbs zien we het als onze missie om een blauwdruk te ontwikkelen die lokale voedselproductie overal mogelijk kan maken.
Nicholas Ninaber van Eijben is een ondernemende wereldverbeteraar. In 2014 zette hij samen met zijn broer Michael Ocean Sole in Nederland op de kaart door middel van een succesvolle Crowdfunding campagne. Nu werkt hij dagelijks met Ocean Sole om vervuiling door 's wereld meest gedragen schoeisel de teenslipper (the poor mans shoe) om te zetten tot inspirerende kunst.

Creëer ik een derde win? Dat is de vraag die hij zich zelf stelt. Creëert onze onderneming meerwaarde voor mens en milieu? Zo niet dan beginnen we er niet aan. Nicholas neemt je mee naar de met teenslipper bezaaide stranden van Kenia. De ambachtslieden van het Keniaanse Ocean Sole upcycelen deze versleten teenslippers tot kleurrijke kunstwerken. Een positief en toegankelijk verhaal over hoe met lokaal ondernemerschap de wereld een beetje mooier wordt gemaakt.
Tirsa van der Laan - Laat je inspireren en leer hoe je duurzame thema’s kan verankeren in je organisatie! 

Om organisatoren te inspireren en kennis te laten nemen van hoe je je evenement kan verduurzamen, geeft Green Events een interactieve workshop met als focus thema’s Grondstoffen en Voeding. Afval is al lang geen afval meer. Afval is niet meer het einde van een lijn maar de start van een nieuw begin. Dit door afval te zien als een waardevolle grondstof. Grondstoffen die veelal gekenmerkt worden door schaarste en aan de basis staan van een nieuw product. 

In deze sessie antwoorden op vragen als:
  • Hoe en waar begin je?
  • Hoe pas ik het Reduce, Reuse, Recycle principe toe?
  • Welke circulaire drinkbeker systemen zijn er? 
  • Waar zit mijn impact op het gebied van voeding?
Dagvoorzitter Kjell Lutz
Als dagvoorzitter en spreker ben ik vol energie en enthousiasme. Met een gepaste dosis humor en de juiste interactie verbind ik de deelnemers aan het thema van de dag en de actuele onderwerpen. Ik ben dol op het leiden van verschillende werkvormen die bijdragen aan het leerproces van de deelnemers. Spelenderwijs mensen iets betekenisvols laten ervaren.

“Sta open voor nieuwe informatie, maak keuzes en ga doen”

 
The Tributes
Het populaire akoestische covertrio ‘The Tributes’ is één grote improvisatieshow waarbij het publiek veel invloed heeft op wat er gespeeld wordt. Met de energie en sound van een 5-mansformatie zoeken deze 3 mannen zelf de uitdaging op, door ter plekke medleys te maken vanuit één of meerdere verzoeknummers.

Onder het motto ‘meedoen is belangrijker dan winnen’ ontstaan er euforische momenten, maar mag het ook imperfect zijn. Dit allemaal op hoog muzikaal niveau om je vingers bij af te likken. Die spanning, humor en interactie over en weer, tussen de bandleden zelf en het publiek, zorgt voor een heerlijke energie en genot om naar te kijken. Muziek uit de TOP2000, guilty pleasures, maar ook de mooiste ballads, worden met gevoel vertolkt.

GET READY TO BE IMPRESSED.



Organisatie
 


Preferred suppliers