Dat persoonlijke benadering een factor is die zwaar meeweegt bij de Nationale Meeting Award, blijkt uit de tweede overwinning op een rij van Bilderberg Kasteel Vaalsbroek. "Met zalen, bedden en goede koffie ga je een gast of een jurylid niet overtuigen. Het gaat er juist om dat je je verdiept in de gast en het event en kijkt hoe jouw locatie daar in kan bijdragen", aldus Director of Conference Sales Mariëlle Haenen.


Trompetserenade

Bilderberg Kasteel Vaalsbroek ligt in het zuidelijkste puntje van Limburg. Het laatste stukje richting het hotel leg je af over slingerende landweggetjes. "De heenweg en de eerste aanblik op het landgoed en het hotel maken onderdeel uit van de totaalbeleving", zegt Mariëlle. "Daarom hebben we ook dit jaar de juryleden op een bijzondere manier ontvangen. We hebben hen per koets een deel van het landgoed laten zien. Op het terras kregen zij een trompetserenade. Tijdens de rondleiding, waaronder langs de 22 zalen, hebben we hen ook even mee de keuken in genomen en hen een kleine escaperoom en een muziekquiz laten spelen. De nominatie was overigens ook mijn collega's niet ontgaan. Onder andere de dames die hier al jaren de kamers schoonmaken, waren ontzettend nerveus voor het jurybe-zoek. Ook toen het hotel vanwege de coronacrisis in maart haar deuren sloot, kreeg ik tussendoor nog een berichtje van een collega van de bediening om te vragen hoe het met de verkiezing zat."

Niet verwacht

Ondanks het goede gevoel over het jurybezoek, de mystery call en de uitstekende reviews op MeetingReview, hadden Mariëlle en haar team niet de verwachting dat ze opnieuw zouden winnen. "We hebben in de tussentijd geen grote veranderingen in ons vergaderconcept of grote investeringen gedaan. En dan blijkt dus dat het persoonlijke contact en de goede service hele belangrijke factoren zijn. Uiteraard zijn er ook verbeterpunten naar boven gekomen. Zo blijven bewegwijzering en logistiek uitdagend in een landgoed met drie gebouwen."

Motivatie

De dag nadat hun collega Bilderberg hotel in Scheveningen had gewonnen, zat Mariëlle thuis met haar dochter op schoot klaar voor de uitreiking. "Ik wilde toch even kijken hoe hoog we zouden eindigen. De overwinning gaf een supergoed gevoel, zeker als je bedenkt dat het hotel wekenlang geen gasten heeft kunnen ontvangen en sommige collega's gedurende de periode dat we gesloten waren even opnieuw hun draai moesten vinden. De overwinning is een hele goede motivatie om door te blijven gaan."